ChristenUnie klaar voor waterschapsverkiezingen

0010368.JPGwoensdag 03 december 2014

Op 18 maart 2015 vinden niet alleen de provinciale staten- maar ook de waterschapsverkiezingen plaats. Inwoners van Lansingerland kunnen dan stemmen voor hun vertegenwoordigers in het waterschap, in Defland of Schieland en de Krimpenerwaard, afhankelijk van de kern.

Waterschap Delfland

In het waterschap Delfland is op dit moment geen vertegenwoordiging van de ChristenUnie of SGP. Dat moet veranderen vinden wij. En na 18 maart 2015 kan dit ook veranderd zijn. Want dan zijn niet alleen de verkiezingen voor de Provinciale Staten, maar krijgt u ook de gelegenheid om te kiezen voor ChristenUnie-SGP kandidaten.De kandidaten van de ChristenUnie-SGP zetten zich in voor degelijk en betrouwbaar bestuur, waarbij ze oog hebben voor de zorg voor de schepping en de veiligheid van mensen.

Kies op 18 maart een kandidaat met geloof en visie voor de toekomst. Geef geloof een stem!

Willy de Zoete is nu nog Statenlid van de provincie Zuid-Holland, maar wil graag haar bestuurlijke ervaring en kennis inzetten voor het bestuur van het Waterschap Delfland, omdat , zoals zij zegt: “Water raakt aan het leven van de mensen. Wat bestuurlijk wateroverlast wordt genoemd, voelt voor betrokken mensen al snel als een overstroming. Het is daarom goed dat de burgers volksvertegenwoordigers kunnen kiezen om hun belangen te behartigen. Het beheer van en bescherming tegen water is in Delfland goed geregeld, maar met een slankere en efficiëntere organisatie zou dat nog beter en goedkoper kunnen.’’

Top 5 kandidaten Waterschapsverkiezingen 2015

1. Willy de Zoete, Den Haag
  2. Harm Roeten, Pijnacker-Nootdorp
  3. Pieter Jan Hofman, ‘s Gravenzande
  4. E. de Boer, Schiedam
  5. Koos Verkade, Vlaardingen

Waterschap HHSK

De kandidaten voor de waterschapsverkiezing in het Hoogheemraadschap Schieland en Krimpenerwaard van de SGP-Christenunie zetten zich in voor degelijk en betrouwbaar bestuur, waarbij ze oog hebben voor de zorg voor de schepping en de veiligheid van mensen.

Lijsttrekker André van der Wende (Berkenwoude) woont met plezier in de Krimpenerwaard. Het waterschapswerk is hem op het lijf geschreven. Al bijna 20 jaar is hij actief in diverse waterschappen. Van der Wende: “Twee zaken staan bovenaan. Allereerst vanuit de Bijbel het bouwen, maar ook het bewaren van de schepping. Daarnaast veiligheid, aangezien ik in de Watersnoodramp aan den lijve heb ondervonden hoe belangrijk veilige dijken zijn.
Harry Prinsen (Zoetermeer) heeft als fractievoorzitter zes jaar ervaring opgedaan met het reilen en zeilen van het hoogheemraadschap. Hij heeft een grote passie voor de waterwereld. “Ik ga voor structurele, innovatieve en duurzame oplossingen, vanuit de overtuiging dat we goed moeten zorgen voor de schepping en veiligheid van mensen. Daarnaast vind ik het belangrijk dat bewoners actief meedenken bij het vinden van oplossingen in hun leefomgeving.”
John Vente (Moerkapelle) is de derde man op de lijst: “Droge voeten en schoon water zijn basale levensbehoeften en daar wil ik mij voor inzetten de komende periode.”

kandidaten SGP- ChristenUnie Waterschapsverkiezingen 2015

1. André van der Wende, Berkenwoude
  2. Harry Prinsen, Zoetermeer
  3. John Vente, Moerkapelle