Raadsvergadering 24 april: Bouwen aan de Westpolderscholen

westpolder 2 - imperessie voorgevelmaandag 28 april 2014

In de raadsvergadering van 24 april stemde de raad in met de bouw van de Wetpolder 2 school.

In de afgelopen maanden is heel hard gewerkt aan de bouwplannen voor de Westpolder II-school. Nadat eind 2013 bleek dat de toekomst van De Kleine Kapitein aan een zijden draadje hing en dat er bovendien nog geen overeenstemming was over de indeling van het gebouw en over de kostenverdeling, leek snelle realisatie van de permanente huisvesting voor De Kleine Kapitein en De Klipper een boze droom.

Maar, mede dankzij de inzet van wethouder Van Dijk, kwam het met De Kleine Kapitein toch nog goed en werden ook de bouwplannen in ‘no time’ definitief. In de raadsvergadering van 24 april jl. lag daarom het raadsvoorstel op tafel om in te stemmen met de start van de bouw en met de financiële dekking. Vooral dat laatste was, zowel in de commissievergadering als in de raadsvergadering nog een punt van discussie, omdat de dekking ‘bij elkaar gezocht’ moest worden. Voor de beide scholen was het besluit van grote betekenis, want die rekenen al jaren op de ingebruikname van een eigen permanent gebouw en dat vooruitzicht leek een paar maanden geleden verder weg dan ooit.

De aanwezige ouders, leerkrachten en bestuursleden konden gerustgesteld naar huis. Het voorstel om te starten met de voorbereidingen en de bouw van de WPII werd aangenomen.

Reacties op 'Raadsvergadering 24 april: Bouwen aan de Westpolderscholen'

Archief > 2014