ChristenUnie blij met komst station Bleizo

Overzicht station Bleizodinsdag 17 juni 2014

Op 16 juni werd bekend dat staatssecretaris Mansveld opdracht heeft gegeven aan ProRail om station Bleizo te gaan realiseren op het gelijknamige bedrijventerrein. Met dit besluit gaf de staatssecretaris invulling aan de motie die door ChristenUnie-kamerlid Carla Dik-Faber is ingediend, met haar collega Betty de Boer (VVD).

De ChristenUnie is blij met deze opdracht tot realisatie van station Bleizo. De komst van dit station zal het vestigingsklimaat op bedrijventerrein Bleizo gunstiger maken en de bereikbaarheid met het openbaar vervoer van Lansingerland verbeteren. De komst van het station moet zo een positieve aanjager zijn voor de ontwikkeling van het bedrijventerrein en verdere economische ontwikkeling in Lansingerland.

In de afgelopen periode heeft de fractie van ChristenUnie Lansingerland regelmatig contact gehad met de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie over station Bleizo. Ook ChristenUnie-wethouder Tymon de Weger heeft zich ingezet voor de komst van het station, onder meer tijdens een werkbezoek van Carla Dik-Faber aan de plek waar station Bleizo moet verschijnen. De ChristenUnie is dan ook blij dat dit tot resultaat heeft geleid en de staatssecretaris invulling heeft willen geven aan de motie die door de ChristenUnie samen met de VVD is ingediend.

De staatssecretaris heeft beloofd een bedrag van 12 miljoen euro beschikbaar te stellen voor de realisatie van station Bleizo. Verdere details over het besluit van Mansveld zijn te lezen in haar toelichting op de uitkomst, die hieronder te downloaden is. De visualisaties hieronder geven een beeld hoe het station er mogelijk uit komt te zien.

Het persbericht van de gemeenten Zoetermeer en Lansingerland over station Bleizo is hier te lezen.

uitkomst-besluitvorming-station-bleizo76,7 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'ChristenUnie blij met komst station Bleizo'