Ankie van Tatenhove fractievoorzitter ChristenUnie Lansingerland

Portret Ankiedinsdag 25 maart 2014

Op 24 maart, op de eerste fractievergadering van de nieuwe raadsperiode, werd Ankie van Tatenhove door de fractie unaniem verkozen tot fractievoorzitter van ChristenUnie Lansingerland.

Nadat Ankie was verkozen tot fractievoorzitter, gaf André Nieuwlaat de fractiebijbel door aan Ankie. André is twee periodes lang fractievoorzitter geweest voor de ChristenUnie en droeg na de verkiezingen het fractievoorzitterschap over aan Ankie. Ook Ankie is al jaren actief voor de ChristenUnie, als raadslid en lid van de commissies Samenleving en Algemeen Bestuur. Bij de afgelopen verkiezingen was ze lijsttrekker.

Ankie gaat samen met Kees-Willem Markus en André de ChristenUnie vertegenwoordigen in de gemeenteraad. Op de eerste fractievergadering werden ook zij door Huib van Leeuwen, voorzitter van ChristenUnie Lansingerland, gefeliciteerd met hun verkiezing tot raadslid.

In de commissies worden Ankie, Kees-Willem en André ondersteund door Jurjen Dieleman en Jim Roos. Zij zullen beide als duo-raadslid aan de slag gaan, Jurjen in de commissie Algemeen Bestuur en Jim in de commissie Samenleving.

De verdeling van de commissies komt er daarbij als volgt uit te zien:
Commissie Algemeen bestuur: Ankie en Jurjen, met Kees-Willem als vervanger
Commissie Samenleving: Ankie en Jim
Commissie Ruimte: Kees-Willem en André, met Jurjen als vervanger.

Deze (duo)raadsleden worden in hun werk bijgestaan door twee steunfractieleden, Jaap van Lien en Leny van Leeuwen. Zij helpen mee in de voorbereidingen van de vergaderingen en het andere werk in de komende periode.

Met dit team gaan wij de komende vier jaar aan de slag. Met geloof in de toekomst!

Reacties op 'Ankie van Tatenhove fractievoorzitter ChristenUnie Lansingerland'

Archief > 2014