Parkeerterrein gemeentehuis onttrokken aan openbaar verkeer

Gemeentehuisdinsdag 24 februari 2015

In de raadsvergadering van 19 februari is, ondanks de tegenstem van onder meer de ChristenUnie, besloten om het parkeerterrein bij het gemeentehuis van Lansingerland te onttrekken aan het openbaar verkeer.

Met deze onttrekking kunnen parkeerplaatsen bestemd worden voor bepaalde personen of bedrijven en kan dit ook gehandhaafd worden. De ChristenUnie was echter tegen dit voorstel, omdat in onze ogen de nut en noodzaak van deze onttrekking onvoldoende was aangetoond. Op dit moment is er namelijk geen capaciteitstekort op de parkeerplaats. Gedurende de hele dag zijn er in ieder geval nog wel een aantal plekken beschikbaar. Daarnaast biedt de parkeerplaats bij het gemeentehuis kansen voor multifunctioneel gebruik, bijvoorbeeld voor carpoolers.

Mocht er in de toekomst toch een tekort zijn aan parkeerplaatsen, waardoor er te weinig parkeerruimte is voor bijvoorbeeld huurders van het business centre, dan konden, wat de ChristenUnie betreft, beter losse parkeerplaatsen onttrokken worden aan het openbaar verkeer, in plaats van de hele parkeerplaats. Op die manier zou een deel van de parkeerplaats bij het huis van de gemeente toch multifunctioneel  gebruikt kunnen worden door inwoners van de gemeente.

Bij de stemming bleek dat alleen de ChristenUnie, VVD en Partij Neeleman tegen dit voorstel waren. Hiermee is het voorstel dus toch aangenomen.

Reacties op 'Parkeerterrein gemeentehuis onttrokken aan openbaar verkeer'

Archief > 2015