Bezoek Kamerlid Carla Dik aan Lansingerland

Carla Dik a1316maandag 02 februari 2015

Op vrijdag 30 januari kwam ons Tweede Kamerlid, Carla Dik, op werkbezoek in Lansingerland. Een mooi moment om enkele belangrijke thema’s voor Lansingerland met Carla te bespreken. Gezien de brede portefeuille die Carla in de Twee Kamer heeft , moest er gekozen worden wat we tijdens het werkbezoek met Carla wilden delen. In overleg is er gekozen voor de A13/16, HSL en de eerste ervaringen van de decentralisatie van de WMO.

Samen met Carla en Frank Visser (beleidsmedewerker Tweede Kamerfractie) hebben we een bezoek gebracht aan het A13/16-tracé om zo duidelijk te maken wat de gevolgen van de aanleg zijn voor de omgeving. Het werd voor Carla zo duidelijk dat de impact op de omgeving groot is. De verschillende knelpunten rond burgerparticipatie, geluid en het tijdspad zijn met haar gedeeld.

Na het bezoek aan het A13/16 tracé was er een gezamenlijk lunch met organisaties uit het zorgveld waaronder Welzijn Lansingerland, GGZ Delfand, Middin en Laurens om de eerste ervaringen van de decentralisaties met Carla te delen. De aanwezigen maakten van haar bezoek dankbaar gebruik om de voor hun belangrijke knelpunten duidelijk te maken en aan te geven dat de ervaringen tot nu toe (maar we zijn nog maar een maand onderweg) positief waren. Met de opgedane informatie en ervaringen kan Carla de komende periode in de verschillende zorgdebatten weer vooruit.

Na de lunch hebben we een bezoek gebracht aan de HSL. Frank was hier als vertegenwoordiger van de Tweede Kamer fractie al meerdere keren geweest maar Carla zelf niet. Staande op het welbekende HSL-viaduct kon het geluid van de passerende trein worden ervaren en hebben we de laatste stand van zaken rondom het op te zetten participatietraject besproken.

Na dit bezoek vertrokken Carla en Frank weer met de opgedane kennis en ervaringen in hun achterzak. Carla sprak haar waardering uit voor onze gemeente die zie omschreef als een dynamische gemeente waar veel zaken spelen. Die laatste konden wij uiteraard alleen maar beamen!

Reacties op 'Bezoek Kamerlid Carla Dik aan Lansingerland'

Archief > 2015