Raadsvergadering 28 november: P&R Westpolder; Het vervolg

800px-Berkel_Westpolderdonderdag 05 december 2013

Zoals bericht op onze website op 4 november jongstleden kon onze fractie in de raadsvergadering van begin november niet instemmen met het voorstel een krediet beschikbaar te stellen voor het realiseren van een parkeergarage bij station Westpolder. Wij hebben toen gevraagd naar een bredere blik op de oplossing van het parkeerprobleem bij het station met bijbehorende overlast in de omgeving.
In de raad van 28 november is een vernieuwd voorstel voorgelegd aan de raad.

Het krediet is verlaagd, het uit te voeren onderzoek bevat ook kijken naar andere mogelijkheden en begin volgend jaar wordt aan de raad een vervolg voorgesteld. Op dat moment moet dus duidelijk zijn welke of een garage nu nodig is ja of nee..

Onze fractie kon hier van harte mee instemmen en heeft benadrukt dat het van belang is de omwonenden te betrekken / consulteren. Indien er sprake is van bijvoorbeeld het invoeren van vergunningen voor de omliggende wijken, dan krijgen deze inwoners daar mee te maken.

Duidelijk moet zijn dat ook onze fractie erkent dat er rond station Westpolder een parkeerprobleem is met eerder genoemde overlast voor de omgeving (berichten op websites en social media deden anders vermoeden). Het aangepaste voorstel geeft een goede aanzet tot aanpakken van dit probleem.

Reacties op 'Raadsvergadering 28 november: P&R Westpolder; Het vervolg'

Archief > 2013