Zondagsopenstelling winkels Lansingerland

Winkelcentrum-Berkel-en-Rodenrijs-570x310zaterdag 22 juni 2013

Op 19 juni kondigde D66 Lansingerland aan een initiatiefvoorstel in te dienen om winkels zelf de mogelijkheid te geven hun deuren te openen op zondag. De ChristenUnie is echter tegen de koopzondag.

Fractievoorzitter André Nieuwlaat legt uit waarom ChristenUnie Lansingerland tegen de zondagsopenstelling van winkels is:

Op dit moment mogen de winkels beperkt op zondag open zijn (twaalf in totaal) en dat vindt de ChristenUnie voldoende. Een ruimere openstelling vinden wij niet gewenst. De belangrijkste redenen zijn dat het goed is om van rust te genieten en dat de zondag daar een uitstekende dag voor is. De één gaat naar de kerk, een ander geniet van de natuur of gaat op familiebezoek. Een dag dus om te onthaasten in een veelal drukke werkweek. Een andere reden is dat bij een volledige openstelling dit economisch slecht is voor de kleine middenstander die niet zeven dagen per week open kan zijn. Daarom zullen wij tegen een dergelijke voorstel zijn.

De 3b-krant berichtte woensdag ook over deze kwestie. Zie voor de reacties van André en andere Lansingerlandse politici: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2013/juni/19/politiek_lansingerland_vA_A_r_koopzondag

Reacties op 'Zondagsopenstelling winkels Lansingerland'

Archief > 2013