Hospice Lansingerland vraagt steun

hand-in-hand-1686811_1920.jpgdinsdag 06 november 2018

In de commissievergadering van 4 oktober werd door de PvdA en Leefbaar 3B een brief van het hospice ingebracht waarin om steun gevraagd wordt. Waar gaat het om? Mensen die nog maar heel kort te leven hebben en voor wie dat thuis niet goed kan en het ziekenhuis niet nodig is, kunnen in een hospice de laatste dagen of weken doorbrengen. Er wordt wel een beperkte eigen bijdrage gevraagd die voor de meesten ook zonder aanvullende verzekering goed te betalen is. Maar sporadisch is er iemand voor wie dat onmogelijk is.

Wethouder Van Tatenhove bleek al met de zaak bezig te zijn. Zij wil dit binnen de regelgeving oplossen door hiervoor de Wmo te gebruiken, het zogenaamde “begeleiding light-pakket”. Onze fractie vindt dit een helpende en creatieve oplossing: geen nieuw beleid, wel maatwerk. Ook de ChristenUnie is enthousiast over het werk dat in het hospice gedaan wordt door de vaste medewerkers en de ongeveer 80 vrijwilligers en een deskundig bestuur – alles voor mensen in een zware en emotionele levensfase. Diepe buiging!

Reacties op 'Hospice Lansingerland vraagt steun'