Scholieren gaan bomen planten

boom stirling castledinsdag 28 februari 2017

Tijdens de raadsvergadering van 23 februari heeft de ChristenUnie een motie ingediend, waarin het college werd opgeroepen om het bomenverdrag te ondertekenen.

Met ondertekening spreekt het college uit dat een inspanning zal worden geleverd om alle leerlingen van basisscholen één keer in hun schooltijd een boom te laten planten. Deze motie werd gesteund door een meerderheid van de gemeenteraad en zal door het college worden uitgevoerd met de ondertekening van het verdrag.
Bomen zijn belangrijk voor de wereld om ons heen, zo gaf ChristenUnie-fractievoorzitter André Nieuwlaat aan bij het indienen van de motie. Met het planten van een boom leren schoolkinderen de waarde van het openbaar groen inzien en wordt een bijdrage geleverd aan het terugdringen van CO2. Bij verschillende projecten in de gemeente in de komende jaren zal ruimte komen om bomen te planten, zoals bijvoorbeeld bij de aanleg van de A16-Rotterdam. Hier kunnen scholieren de ruimte dus vergroenen met het planten van een boom.
De verschillende basisscholen in Lansingerland worden dan ook van harte opgeroepen om na ondertekening van het bomenverdrag door de gemeente, mee te doen met dit initiatief en jaarlijks met een groep leerlingen bomen te planten. Zo maken we met elkaar onze gemeente weer een stukje groener!

Reacties op 'Scholieren gaan bomen planten'

Archief > 2017