Verkiezingsprogramma en kandidatenlijst vastgesteld

Groepsfoto binnen 3donderdag 23 november 2017

Tijdens de ledenvergadering van 9 november, zijn het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst van ChristenUnie Lansingerland voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 vastgesteld. Hiermee is de aftrap richting de verkiezingen van volgend jaar gegeven!

Lijsttrekker voor de ChristenUnie is Kees-Willem Markus. Kees-Willem is sinds 2014 gemeenteraadslid en was in de periode daarvoor al actief als duo-raadslid. In 2018 zal hij voor het eerst de lijst van de ChristenUnie aanvoeren.
Op de tweede plaats staat Ankie van Tatenhove. Ankie is sinds deze raadsperiode wethouder namens de ChristenUnie en is in de jaren daarvoor lid geweest van de gemeenteraad. De derde plek op de lijst wordt gevuld door Jurjen Dieleman. Ook hij is op dit moment lid van de gemeenteraad, sinds 2014.
Op plek vier van de lijst staat Paul Lieverse. Paul heeft ervaring als raadslid in Bleiswijk, nog voor de fusie tot Lansingerland. Met deze plek op de lijst maakt hij een comeback in de Lansingerlandse politiek. De top vijf van de lijst wordt compleet gemaakt door Matthijs Lems, die als nieuwkomer voor het eerst op de kandidatenlijst van de ChristenUnie in Lansingerland staat.

De kandidaten voor de ChristenUnie zullen zich binnenkort verder aan u voorstellen op deze website. De complete kandidatenlijst vindt u hieronder.

Ook het verkiezingsprogramma is vastgesteld door de ledenvergadering. Houd deze website goed in de gaten, want daar zal het verkiezingsprogramma op korte termijn verschijnen!

1. Kees-Willem Markus
24. Paul de Wit
25. Sybe Stavorinus
26. Jan den Uil