Waardevol: Speelotheek de Speelhut

Waardevol actie Spelotheek.pngwoensdag 04 maart 2020

Een bibliotheek maar dan voor speelgoed is een hele korte omschrijving van een speelotheek. Maar kortweg is dat wel wat Speelotheek de Speelhut in Berkel en Rodenrijs doet. Voor €25 per jaar kun je lid worden van de Speelotheek. Je kunt dan steeds 3 stuks speelgoed lenen. Al jaren bestaat de speelotheek, gerund door vrijwilligers. Hoog tijd om ook deze vrijwilligers met een bezoek te vereren. Dus met het waardevol-bord onder de arm gingen we naar de Speelotheek, die gevestigd is in sporthal De Sterrenhal in Berkel. Ik was niet alleen maar had 2 dochters meegenomen. Die vonden al die spellen en het speelgoed prachtig en wisten al precies wat ze zelf wilden gaan lenen.

Het speelgoed en de spellen worden zelf ingekocht door de speelotheek. Om alles te bekostigen wordt er naast het lidmaatschapsgeld, elk voor-en najaar een kinderkleding- en speelgoedbeurs gehouden. Ook dit voorjaar staat er weer een beurs gepland op 14 maart. Van 9:00 tot 12:00 uur kun je komen shoppen. Naast kinderkleding (maat 80 t/m 176) wordt er ook tweedehands speelgoed verkocht. De beurs is in de Prins Johan Friso school in Berkel en Rodenrijs, ingang BSO Mozaïek.

Zelf eens een kijkje nemen in de Speelotheek kan natuurlijk ook. Elke vrijdagmiddag tussen 15:30 uur - 17:00 uur en zaterdagochtend tussen 9:30 uur - 11:30 uur is de speelotheek geopend.

Bij elk bezoek van een vrijwilligersorganisatie is het weer mooi en bijzonder om te zien dat een enthousiaste club mensen zich belangeloos inzet. Zo ook hier voor de speelotheek. Niet meer dan logisch dat de vrijwilligers van de speelotheek even in het zonnetje worden gezet tijdens onze Waardevol-actie.