Doorstart kerkvieringen in De Tuinen

Kerkviering de Tuinen.jpgvrijdag 25 februari 2022

In coronatijd hebben bewoners van De Tuinen het lange tijd moeten missen. Maar op zaterdag 19 februari was er eindelijk weer een kerkelijke viering om 11 uur in De Leeuwerik. Deze wordt al vele jaren bij toerbeurt door een Bleiswijkse kerk verzorgd. Nu was de beurt aan Gereformeerde kerk Hersteld Lansingerland met voorganger Corneel Koster en met medewerking van het koor onder leiding van Henk in ’t Veen. Op 5 maart is de beurt aan R.K. Parochie Christus Koning.

Andere kerken die voor de tweewekelijkse vieringen zorgen, zijn Evangelische gemeente De Driehoek, Gereformeerde kerk Open Hof, Hervormde gemeente Het Anker, Hervormde gemeente Dorpskerk en Gereformeerde kerk Het Baken. Twee keer per jaar overleggen alle kerken van Bleiswijk gezamenlijk over deze vieringen en wordt een rooster afgesproken. Het management van De Tuinen faciliteert dit overleg en doet actief mee.

Zaterdag de 19e namen van de ChristenUnie wethouder Titia Cnossen (foto) en raadslid Paul Lieverse deel aan de viering. Titia hierover: “Deze gezamenlijke activiteit van de kerken is waardevol door de aandacht voor de bewoners van De Tuinen die na bijna twee jaar weer met elkaar mochten zingen.”

Een hoofdrol wordt elke keer vervuld door de vrijwilligers uit de kerkgemeente die de beurt heeft. In samenspraak met activiteitenbegeleiders en de verzorging halen zij bewoners op die zich ervoor aangemeld hebben. Ook zorgen zij voor een kopje koffie in de zaal van De Leeuwerik en brengen zij iedereen ook weer op tijd terug naar hun kamer. De kerken en hun vrijwilligers bewijzen de bewoners niet alleen een dienst door “een verzetje” te verzorgen maar ook bieden zij hun een activiteit die hun waarde bevestigt, hun helpt ervaren dat ze ertoe doen.

Archief > 2022