Koninklijke onderscheiding

Lintjesregen 2023.jpgzondag 04 juni 2023

Elk jaar is er net voor Koningsdag - traditioneel - de Lintjesregen. De dag waarop vele vrijwilligers in ons land een Koninklijke onderscheiding krijgen als dank voor hun jarenlange vrijwillige inzet. Ook in Lansingerland vond deze Lintjesregen plaats op 26 april. Op die dag werden Huib en Leny van Leeuwen met een excuus naar het gemeentehuis gelokt. Beide waren zich van geen kwaad bewust maar eenmaal bij het gemeentehuis aangekomen werd snel duidelijk wat er aan de hand was. Zowel voor Huib als voor Leny hebben wij, als ChristenUnie, de onderscheiding van harte ondersteund met een aanbevelingsbrief. Huib heeft met al zijn bestuurlijke ervaring ruim 8 jaar leiding gegeven aan de kiesvereniging Lansingerland. Vele ledenvergaderingen heeft hij voorgezeten en 2 plaatselijke verkiezingen heeft hij mee helpen organiseren. Ook in politiek roerige tijden bracht Huib rust en wijsheid.

Als fractie kennen we Leny heel goed. Vanaf de start van de gemeente Lansingerland (2007) en daarvoor ook al in Berkel en Rodenrijs was Leny betrokken als steunfractielid. Trouw bezocht Leny alle fractievergaderingen en ze luisterde vele commissie- en raadsvergaderingen mee. Leny maakte zich altijd hard voor de inwoners. Politiek en beleid is prima maar het is altijd voor de inwoners. Op deze wijze hield zij de fractie bij de les en betrokken bij de samenleving. Daarnaast heeft zij de afgelopen 4 jaar ruim 100 kaarten verstuurd naar iedereen in Lansingerland die iets moois heeft betekend voor de samenleving. Dit vanuit het besef dat je met elkaar moet werken aan een mooi Lansingerland.

Dus Huib en Leny: nogmaals van harte gefeliciteerd en nogmaals dank voor alles wat jullie voor de ChristenUnie hebben betekend.

Archief > 2023