Welverdiend waardevol-lintje voor het CF-run team

CF run waardevol.jpegmaandag 18 november 2019

Voor het vierde jaar op rij organiseerden Wouter, Magdaleen, Hilbert en Hilde dit jaar de CF-run in Lansingerland. Een sponsorloop- of fiets estafette met een team van 14 personen, gebaseerd op het idee van de Roparun, maar dan speciaal voor onderzoek naar CF. Cystic Fibrosis, in de volksmond beter bekend als taaislijmziekte, is een chronische ziekte die in Nederland vrij weinig voorkomt en waar weinig over bekend is. Ook het genereren van meer bekendheid voor de ziekte was daarom een doel van de CF-run.

Het idee om de CF-run te organiseren, ontstond doordat de zoon van Hilbert en Hilde zelf lijdt aan CF. De ziekte is chronisch en wordt uiteindelijk eigenlijk altijd fataal. In de afgelopen jaren is de levensverwachting voor CF-patiënten gelukkig sterk toegenomen, jaren geleden werden de meeste patiënten op zijn gunstigst 20. Deze toename in levensverwachting is grotendeels te danken aan onderzoek, wat laat zien hoe belangrijk geld voor onderzoek is. Inclusief deze vierde en tevens laatste editie van de CF-run is er in totaal €140.000 opgehaald, een fantastisch bedrag voor dit belangrijke doel.

We vinden het van grote waarde dat er mensen zijn die initiatieven als deze tot leven brengen en zich daarmee zo inzetten voor anderen. Het was daarom niet meer dan vanzelfsprekend om de organisatoren van het eerste uur in het zonnetje te zetten en met een waardevol-benoeming te bedanken voor hun geweldige werk!

Archief > 2019