Stichting DIVOO: Waardevol voor Lansingerland!

DIVOO waardevol bezoek.pngdinsdag 05 maart 2019

Een van de populairste activiteiten voor bewoners van zorginstellingen is het aai-uurtje dat Stichting DIVOO voor hen organiseert. DIVOO staat voor “dieren voor ouderen”. Namens onze fractie mochten Paul en Lenneke op 13 februari aanwezig zijn bij zo’n uurtje in De Oudelandse Hof. Wat een genot voor de bewoners, maar niet minder voor de honden en hun baasjes! Deze bezoekjes worden al 20 jaar gebracht in verschillende huizen en sommige vrijwilligers doen al vele jaren mee.

Tijdens ons bezoek werd juist het plan besproken om dit verder uit te breiden, namelijk naar De Nieuwe Lansingh. Kortom, het aai-uurtje is een bloeiend project. Overigens zijn bij de stichting altijd meer vrijwilligers welkom om mee te doen!
Wij gaven aan bestuurslid Liesbeth Volmuller het waardevol-lintje – maar natuurlijk bedoeld voor alle vrijwilligers – want wij vinden dit project #waardevol om in onze gemeente te koesteren.

Archief > 2019