Zonnige ouderenlunch in de kas

12-10 ouderenlunch-1.jpgvrijdag 14 oktober 2022 12:51

'Wat is het leven goed en mooi als mensen in liefde met elkaar leven.’ (Ps 133)

Woensdag 12 oktober scheen de zon uitbundig. En werd de kas aan de Chrysantenweg steeds verder opgewarmd. Ideale omstandigheden voor de ouderenlunch.

12-10 ouderenlunch-2     12-10 ouderenlunch-3

Tussen het groen en met het geluid van vogels hebben we met elkaar genoten. Zowel van de gesprekken met elkaar als van de lunch. Kees-Willem Markus, onze fractievoorzitter, zorgde voor het welkomswoord tijdens de koffie en thee. En heeft kort iets verteld over wat de ChristenUnie doet voor de ouderen in onze gemeente.
Ter plekke kon daarover ook gesproken worden met raadsleden en wethouder Titia Cnossen. Daar is goed gebruik van gemaakt. Dank voor alle inbreng!

Na de lunch vertelde Klaas van Schie over zijn jeugd aan de Kruisweg, als zoon van een kleinere tuinder. Met plat glas. Hard werken, ook voor de kinderen. Met als doel om iets voor jezelf op te kunnen bouwen. Waarbij de vader van Klaas daarnaast ook nog ‘nachtstoker’ was. Om het kolenvuur in de ketels in kassen met staand glas brandend te houden. Klaas zelf moest vaak voor schooltijd nog ‘even’ wat wegbrengen op de fiets naar de veiling in Rodenrijs.

Al met al een geslaagde bijeenkomst waar we met veel plezier op terugkijken.

12-10 ouderenlunch-4