Lansingerlands Initiatief

Lansingerlands Initiatief Winnaarsdonderdag 23 november 2017 20:54

Al weer enige tijd geleden heeft de raad het Lansingerlands Initiatief in het leven geroepen. Met dit initiatief werd het mogelijk gemaakt voor inwoners om goede ideeën aan te dragen om de straat, buurt of gemeente nog beter, leuker of mooier te maken

Met dit initiatief was ook een bedrag van €35.000 gemoeid die verdeeld kon worden onder de initiatieven om de initiatieven ook echt tot uitvoering te brengen. Verschillende mensen gaven gehoor aan deze oproep wat uiteindelijk leidde tot negen initiatiefnemers die een idee indienden en deze ook presenteerden tijdens een bijeenkomst met de raad in het voorjaar van 2017. Gezien het budget van €35.000 was het niet mogelijk om alle initiatieven financieel te ondersteunen. Uiteindelijk zijn alle initiatieven beoordeeld door een jury die bestond uit leden van alle politieke partijen. In de beoordeling is rekening gehouden met criteria als kosten, juridische mogelijkheden en haalbaarheid, mate van eigen inzet, fase van uitwerking en het draagvlak. Op basis van deze criteria is besloten om de volgende initiatieven te ondersteunen:

• Het zangfietspad, met een bedrag van €500,-
  • Het labyrint, met een bedrag van €7.000,-
  • Herbouw Tol ’t Meerhek, met een bedrag van €18.250,-
  • Energiebank LansingerZon, voor het onderdeel oprichten Energiebank, met een bedrag van €4.250,-

Dit alles is tijdens een feestelijke raadsbijeenkomst op 31 oktober gepresenteerd aan alle initiatiefnemers.

Hier is het gehele juryrapport te vinden inclusief een toelichting op de verschillende initiatieven.

Reacties op 'Lansingerlands Initiatief'