Dank je wel!

Dank je wel!

'Wat zeg je dan?’

‘Dank u wel’.

Een bekende gang van zaken bij de slager, als er een plakje worst wordt uitgedeeld aan een kind. De ouder wil graag dat het kind de gever van de worst bedankt.

Hoe vaak zeg ik zelf ‘dank je wel’? En in welke situaties? Zo op dankdag iets om over na te denken. Dank je wel zeggen is een bewuste keuze. Iets wat je jezelf kunt aanleren en waar we elkaar in kunnen stimuleren.

Waar word je blij van? Als je nog meer gaat verdienen of iets heel moois kunt kopen? Dat zijn leuke dingen. Maar echte dankbaarheid en blijdschap gaat dieper. Zeker als christen: “wat wij van God krijgen is veel meer dan alles wat je in dit leven ontbreekt” (Max Lucado).

In onze fractie spreken we regelmatig over onze houding. Vergeten we niet om af en toe ook echt dankbaar te zijn? En laten we dat genoeg merken? Dankbaar zijn is een basis voor ons. Verbeteringen voorstellen en kritisch zijn is belangrijk, zo lang het onze dankbaarheid voor wat er al wel is niet begrenst.

Het is een drukke tijd voor gemeenteraadsleden. Donderdag 7 november wordt de begroting besproken in de gemeenteraad. Een hele klus om daar een goed oordeel over te vormen als ChristenUnie-fractie. Als de wethouder van Financiën met trots mooie cijfers presenteert in de begroting voor 2020-2023, na heel veel magere jaren in Lansingerland, mogen we publiekelijk dankbaarheid uitspreken. Ook al hebben we nog wensen en willen we heel graag dat sommige zaken nog meer aandacht krijgen, er is nog genoeg te doen.

Wat zeg je dan?

Dank U wel!