No Waste Dinner voor De Handpalm

vegetables-752153_1920.jpgdonderdag 16 januari 2020

Zaterdag 18 januari organiseren de fracties van D66 en ChristenUnie Lansingerland in samenwerking met Stichting Sprank een duurzaamheidsdiner voor ‘De Handpalm’, een woonvoorziening voor verstandelijk gehandicapten in Berkel en Rodenrijs.

Het idee van een duurzaamheidsdiner is om te koken met producten die winkels teveel hebben en niet meer kunnen verkopen. Een gemiddeld huishouden verspilt ieder jaar bijna 35 kilo voedsel per persoon! Daarnaast wordt er in de keten van voedselproductie nog zo’n 100 kilo voedsel per persoon verspild. Hier willen wij graag aandacht voor vragen en daarom organiseren wij voor de tweede keer een zero waste / duurzaamheidsdiner in Lansingerland.

Voor de bewoners van ‘De Handpalm’ wordt een driegangenmenu gemaakt. Op deze manier zorgen we gezamenlijk voor een leuk, leerzaam en bijzonder diner.

Als speciale gast is uitgenodigd en aanwezig wethouder Ankie van Tatenhove.

Deze avond realiseren wij met ondersteuning van verschillende lokale bedrijven. De volgende bedrijven hebben producten geleverd: Bakker Ammerlaan, BioCenter Zann, Boerderij Het Lansingerland, Vermeer Bloemen, Ellen Eten en Plus Koelhuis. Wij bedanken ze hartelijk hiervoor! Het is goed om te zien dat zowel de samenleving, bedrijfsleven en politieke partijen zich inzetten voor duurzaam omgaan met voedsel. Het wordt een gezellige avond!