Gemeenteraadsfracties Lansingerland organiseren duurzaamheidscafé

duurzaam.startpagina.nl7dinsdag 17 november 2015 11:33

Duurzaamheid? Wie kan daar nu tegen zijn? Maar heeft u er een beeld bij? Zonnepanelen, Elektrisch rijden , groene daken, windmolens, afvalscheiding, eten van het seizoen, locale producten en kiezen voor fair trade. Maar ook minder tegels in de tuin, energiebesparing bij sportverenigingen of minder plastic zakjes in het winkelcentrum.

Ook Lansingerland doet mee!

In 2015 is door het college van de gemeente het programma duurzaam realistisch gestart dat duurzame initiatieven wil stimuleren en ondersteunen.
Nu willen de politieke partijen in Lansingerland van de inwoners horen welke ideeën leven om onze gemeente te verduurzamen. Het kan zijn dat u zelf iets wil doen, of dat u ideeën heeft wat de gemeente zelf zou kunnen doen. Het kunnen natuurlijk ook initiatieven van buiten zijn waarvan u denkt: “dat moeten we in Lansingerland ook doen” !

Door deze ideeën te verzamelen krijgen we niet alleen een goed beeld wat er allemaal leeft en speelt in onze gemeente, ook kunnen we nieuwe inspiratie op doen. We zullen al uw ideeën, initiatieven en suggesties verzamelen en bundelen, en daarmee de site www.duurzaamlansingerland.nl vullen. Ook willen we hier aandacht aan besteden tijdens het duurzaamheidscafé op 10 december as.
Meld uw initiatief aan bij : i.denheijer@d66lansingerland.nl. Aanleveren kan tot 8 december. Meld daarbij iig uw naam, het idee of initiatief, eventueel website, het doel van het initiatief en of het een idee betreft, of al verder is (bijvoorbeeld in de uitvoering) , zijn er ook meer mensen bij betrokken?

Kom naar het 1e Lansingerland Duurzaamheidscafé op 10 december 2015!

De eerste ontmoetingsplek voor alle initiatieven en ideeën over een duurzaam Lansingerland is tijdens het duurzaamheidcafé op 10 december 2015. Names de hele gemeenteraad bent u hier van harte welkom om nieuwtjes op gebied van duurzaamheid te horen en/of een podium te krijgen voor uw eigen idee of initiatief. Hierdoor krijgt het bekendheid en kunnen kennis uitwisselen en andere mensen ontmoeten die u wellicht verder kunnen helpen. Ook is de wethouder Heuvelink aanwezig , hij geeft toelichting op het duurzaamheidsprogramma en kunt u in contact komen met ambtenaren om uw idee verder mee te bespreken.

Locatie: School Melachton, De Zijde 3 Bergschenhoek
Tijdstip : inloop vanaf 19.30uur , duur tot +/- 22.00uur