Verkiezingsresultaat

2014-03-19 12.18.08donderdag 20 maart 2014 13:04

Zetelbehoud en winst. In twee woorden samengevat is dat ons verkiezingsresultaat. En daar zijn we heel erg blij mee. De ChristenUnie heeft ook de komende raadsperiode 3 zetels en we kregen het vertrouwen van meer kiezers dan in 2010. We willen iedereen die ons zijn stem heeft gegeven daarvoor heel hartelijk bedanken.

We zien daarin een bekroning voor de manier waarop wij ons werk als fractie in de voorbije periode hebben gedaan en steun voor de visie die we voor de komende jaren hebben verwoord. Met ons motto ‘geloven in de toekomst’ zetten we onze werkzaamheden voor een sterke samenleving en een duurzame en dierbare leefomgeving de komende jaren voort, met Ankie van Tatenhove, Kees-Willem Markus en André Nieuwlaat als raadsleden voor de ChristenUnie.

Vanuit welke rol we dat doen is op dit moment nog niet duidelijk. De verhoudingen tussen de verschillende politieke partijen zijn veranderd. Alle coalitiepartijen, behalve wijzelf, hebben kiezers verloren.

Leefbaar 3B is op basis van de voorlopige uitslag de grootste gebleven, maar is wel twee zetels kwijt (van 9 naar 7) en het verschil met het CDA is niet al te groot. Met de restzetelverdeling houdt het CDA dan 6 zetels. Ook de VVD heeft een zetel moeten inleveren; van 6 naar 5 en de PvdA eveneens; van 3 naar 2.

Grote groeiers zijn D66, dat van 2 naar 4 gaat en nieuwkomer WIJ Lansingerland dat met 2 zetels in de raad komt. Groen Links heeft 1 zetel behouden en ook Partij Neeleman komt met 1 zetel de raad in. Nieuwe Democraten komen niet in de raad en van Partij tot behoud huis De Haas nemen we afscheid.

Op de verkiezingsavond reageerde lijsstrekker Ankie van Tatenhove al op de verkiezingsuitslag voor de camera van RTV Lansingerland:

De volledige verkiezingsuitslag is hier te vinden op de website van de gemeente.

Reacties op 'Verkiezingsresultaat'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 05:30
De Breitling Replica Horloges Jet Team keerde terug naar zijn basis in Dijon, Frankrijk, na een reis in vijf Namaak Horloges nieuwe landen. In totaal zeven vliegtuigen uitgevoerd meer dan 225 vluchten in achttien dagen, observeren Rolex Replica van alle geplande vluchten. Demonstraties nemen plaats langs de kusten of, zoals in Beiroet en Amman, in de nabijheid van de luchthaven tijdelijk gesloten, de omgeving, de daken van de gebouwen en balkons zijn altijd gevuld met publiek gepassioneerd over de show.