Bomen kappen voor Zorobus ?

Locatie Wildersekade Zorobusdonderdag 17 januari 2008 19:22

In de vergadering van de commissie Wonen en Werken van 16 januari 2008 heeft de fractie van de ChristenUnie vragen gesteld aan wethouder de Rijcke over de rooiaanvraag voor een bosplantsoen voor het ZoRo bustracé. Een aanvraag voor een rooivergunning is door de deelgemeente Hillegersberg-Schiebroek gepubliceerd in de Postiljon en op de website van de deelgemeente.  De aanvraag dateert van 9 januari en de reactietermijn is twee weken.

In de plannen tot nu toe en ook bij monde van de wethouder is telkens aangegeven dat er voor de aanleg van het tracé tussen de Wildersekade en het station Rodenrijs geen bomen gekapt hoefden te worden (op een enkele na). Nu echter liggen er plannen waarvoor 29 are (= 2900 m2) bosplantsoen gerooid moet worden. De ChristenUNie heeft de wethouder gevraagd of hij bekend was met deze aanvraag en hem verzocht dit op te nemen met de deelgemeente en de project-organisatie van de ZoRobus. Het mag niet gebeuren dat alsnog bomen worden gekapt terwijl dit absoluut niet noodzakelijk is.

Reacties op 'Bomen kappen voor Zorobus ?'