Werkbezoek A16 Rotterdam

Tunnelbak A16 technische ruimtezaterdag 08 april 2023 12:02

Op vrijdag 31 maart waren we als gemeenteraad uitgenodigd door Rijkswaterstaat en De Groene Boog om een kijkje te nemen als gemeenteraad bij de A16 die nu wordt aangelegd. We kregen een uniek kijkje in de tunnel nu er nog in gebouwd wordt. Vanaf het najaar van dit jaar gaan we al over het snelwegdeel langs het vliegveld rijden en wordt de Doenkade omgevormd tot fietspad. Eind 2025 gaat dan de tunnel ook echt open en kunnen we vanuit Berkel en Bergschenhoek met een directe verbinding naar knooppunt Terbregseplein rijden. Voor de bereikbaarheid van Rotterdam en onze regio is het een grote plus, maar uiteraard houden wij onze zorgen over hoe het zal gaan met het onderliggend wegennet, zoals de N209, zodra de A16 opent. Hieronder vindt u een paar foto’s van ons bezoek om u ook een indruk te geven van hoe het eruit komt te zien.

We zijn onder de indruk van het vakmanschap en de toewijding van medewerkers voor dit project. Ben je ook benieuwd wat er nu allemaal gebeurt om de nieuwe verbindingsweg te realiseren? Kijk eens op https://www.a16rotterdam.nl/default.aspx of breng een bezoek aan de Expo A16 Rotterdam.

Groepsfoto bezoek A16

Tunnelbak A16