Terugblik actie oorbehoedsmiddelen

Oorbehoedsmiddelen actie.jpgvrijdag 28 juni 2019 08:30

De afgelopen jaren zijn er steeds meer (jonge) mensen die last hebben van gehoorschade of een permanente ruis/piep in het oor als gevolg van harde muziek, bijvoorbeeld na of tijdens een festival of concert. Hartstikke zonde en gemakkelijk te voorkomen! Om dit te laten zien, deelden we tijdens Lansingerland Live gratis oordopjes uit.

Op 15 juni waren we te vinden rond de ingang van het festival Lansingerland Live, bij een niet te missen beachflag met de tekst "Oorbehoedsmiddelen - feestje? Doe het veilig!". Iedere bezoeker die ons passeerde ontving hierbij een zakje oordopjes. De reacties waren uiteenlopend, maar overwegend heel positief.

Deze actie kwam voort uit een brainstormavond over een gemeente zijn met gezonde inwoners. Sommige verantwoordelijkheden kunnen we als gemeente dragen, andere dingen liggen bij de inwoner zelf. Op deze manier konden we mensen laten zien of herinneren aan het feit dat het heel makkelijk is om je oren te beschermen en dat het ook echt de moeite waard is, ze moeten immers een heel leven mee!

We hopen op nog veel mooie muziekevenementen in onze gemeente, waarbij we niet vergeten om lief te zijn voor onze oren. We kijken met plezier terug op deze actie!