Geslaagde 70-pluslunch

70 plus lunch 2019 buffetwoensdag 29 mei 2019 11:30

Op 24 mei organiseerde de ChristenUnie een lunch voor inwoners van Lansingerland van 70 jaar of ouder. Deze lunch was een mooie gelegenheid om met elkaar te eten, maar ook om van elkaar te horen wat er speelt bij onze 70-plussers in Lansingerland.

In totaal lunchten ongeveer 45 mensen mee op Boerderij het Lansingerland. Voordat de lunch begon, nam Cees Huurman van historische vereniging Den Berchsen Hoeck ons mee in de geschiedenis van Bergschenhoek. Voor veel aanwezigen kwamen herkenbare beelden voorbij van plekken die in Bergschenhoek inmiddels onherkenbaar zijn veranderd.

Na de lunch was er gelegenheid voor een rondleiding door de stallen van de boerderij door boer Arij Gille zelf. De presentatie en de rondleiding lieten daarbij mooi twee uitersten zien. Waar in de presentatie historische boerderijen voorbijkwamen, bracht de rondleiding ons door een modern, geautomatiseerd boerenbedrijf. Ook hierin werden veranderingen in Lansingerland dus volop zichtbaar.

Fractie en bestuur van de ChristenUnie kijken terug op een geslaagde lunch, met goede gesprekken met onze Lansingerlanders van 70 jaar en ouder. Een lunch die voor herhaling vatbaar is. Volgend jaar bent u dan ook weer meer dan welkom!