Ontwikkelingen in Recreatiegebied Rottemeren

rottedonderdag 21 september 2006 17:00

Op 21 september vergaderde het bestuur van het Recreatieschap over een aantal zaken. Daartoe behoren o.a. een aantal milieutechnische voorzieningen en onderhoud van het rioolsysteem Lage Bergse Bos. Verder het verbeteren van wandelroutes.

Maar ook werd al vooruitgelopen op de bespreking van dit najaar waar de toekomst van de financiële organisatie van het Recreatieschap besproken wordt. De deelnemersbijdragen worden mogelijk herzien. Rotterdam draagt nu een groot deel bij, de kleine gemeenten verhoudingsgewijs minder. De herindeling, en ook het eventueel laten toetreden van Zoetermeer, zou een en ander kunnen wijzigen.

Vlak vóór de zomer, op 29 juni werd de fietstunnel onder de A12 en het spoor feestelijk al geopend. Ook op die dag vergaderde het AB van het Recreatieschap.
Wat kwam daar zoal aan bod?

• De parkeervoorziening voor Elysium wordt uitgebreid. Die van het Sport- en Recreatiecentrum wordt voor de helft een blauwe zone, zodat men daar beter terecht kan en minder gehinderd wordt door Elysium-bezoekers.
  • Tenslotte een nieuwtje voor wandelliefhebbers: In het Bergsche Bos zal een 11 km lange Nordic Walking route aangelegd worden.
Allerlei wetenswaardigheden vindt u verder op de vernieuwde website van het Recreatiegebied.

Reacties op 'Ontwikkelingen in Recreatiegebied Rottemeren'