Raad wil niet "nee, tenzij" zeggen tegen tracé A13/16

Snelwegdinsdag 01 mei 2012 18:54

In de raadsvergadering van 26 april werd na eerder uitstel het voorstel behandeld om onder voorwaarde in te stemmen met het tracé van de A13/16 zoals dat door de minister is voorgesteld (in samenwerking met de stadsregio).

De brief met de voorwaarden waaronder ingestemd wordt is op zich helder en geeft duidelijk aan dat er nog diverse haken en ogen aan het voorstel zitten op het gebied van geluidsoverlast en luchtkwaliteit.

De ChristenUnie stelde via een amendement voor om in de brief aan te geven niet in te stemmen tenzij de voorwaarden goed worden ingevuld. De overige raadsfracties en ook de wethouder wilden hier niet in meegaan. De wethouder gaf aan dat een " nee, tenzij"  een ander beeld richting de minister zou geven. En dat is nu precies wat onze fractie beoogde !

Het amendement is niet in stemming gebracht (ingetrokken) en de ChristenUnie heeft hierover bij het stemmen over het voorstel zijn teleurstelling uitgesproken. Wordt zeker vervolgd !  De komst van de weg is nog steeds niet duidelijk en in deze tijd van stevige bezuinigingen is de vraag of een dergelijk investeringsbesluit wordt genomen.

Reacties op 'Raad wil niet "nee, tenzij" zeggen tegen tracé A13/16'