Waardevol-lintje voor Stichting Nationale Feestdagen Bergschenhoek

Waardevolfoto oranjecomite.jpgzaterdag 15 juni 2019 13:10

Bijna iedereen van ons heeft wel iets met Koningsdag. Zelfs wie minder koningsgezind is, kan genieten van de gezelligheid op de rommelmarkt, de kraampjes met lekkernijen, de spelletjes en al die andere activiteiten – alles in oranje gekleurd, en voor jong en oud. In elke dorpskern van Lansingerland kennen we dan ook een Oranjecomité. In Bergschenhoek heeft dit comité bovengenoemde naam. De naam van de stichting geeft aan dat ze eveneens bij de organisatie van Dodenherdenking actief zijn. Ook deze blijken in Lansingerland onverminderd mensen te trekken getuige de drukte bij de herdenking bij de drie monumenten afgelopen 4 mei.

Al dat werk wordt in Bergschenhoek gecoördineerd door een kleine stichting. Gerda en Eelco (beiden met oranje jas op de foto) zijn lid van het bestuur. Zij maken alle plannen en zorgen ook dat allerlei andere groepen en groepjes op elkaar aansluiten. Vrijwilligers zijn trouwens nog welkom, bijvoorbeld om te collecteren. Neem gerust een kijkje op hun website, www.snf-bergschenhoek.nl.

In onze serie bezoekjes aan #waardevolle initiatieven heeft ChristenUnie Lansingerland in juni de stichting bedankt en hun het #waardevol-lintje opgespeld. Welverdiend!