Geslaagde debatavond

Kerk in de wereld 2woensdag 08 april 2009 19:00

Lansingerland - Op 31 maart organiseerde de ChristenUnie Lansingerland een open debatavond over 'christen en politiek'. Belangstellenden gingen onde leiding van Bert van Dijk in discussie met het panel, bestaande uit twee raadsleden en een oud-raadslid. De voorzitter bracht de gespreksonderwerpen in stelling rond de thema's : de schepping zucht, deelname aan de publieke zaak en actualiteiten.

De panelleden Paul Lieverse, oud raadslid uit Bleiswijk, André Nieuwlaat, fractievoorzitter en Ankie van Tatenhove, raadslid, wisselden over deze onderwerpen niet alleen van gedachten met de zaal, maar scherpten ook elkaar. Het panel was unaniem van mening dat christenen en politiek goed samengaan, dat christenen actief deel kunnen nemen en mede richting kunnen geven aan onze gemeente. Op de vraag of ze ook gevoelig waren voor 'macht' gaven de panelleden aan daarvoor te willen waken, omdat dat zeker op de loer ligt voor wie politiek actief is.

ChristenUnie politici onderscheiden zich, zo concludeerde men tijdens het debat, door hun focus op inhoud, hun betrouwbaarheid in het politieke spel en het verantwoordelijkheidsbesef.

Ook de actualiteit kwam tijdens het debat aan de orde : de omgang met de wereld en natuur in het algemeen en de aandacht voor onze omgeving in het bijzonder. De voors en tegens van de HPV-inenting werden door Paul Lieverse op een rij gezet. En ook de problemen rond de muziekschool, het standpunt van de ChristenUnie daarin en de omgang met cultuur in het algemeen werden besproken.

De ChristenUnie kijkt terug op een goed en inhoudelijk debat.

bron : Heraut 8 april 2009

Reacties op 'Geslaagde debatavond'