Eigen onderzoek geluidsoverlast HSL Lansingerland

1013770.JPGdonderdag 24 september 2009 23:30

De gemeenteraad van Lansingerland heeft op 24 september 2009 een krediet van EUR 150.000 beschikbaar gesteld om onderzoeken te verrichten naar de geluidsoverlast van de HSL en hiermee samenhangende zaken. Er zal opdracht worden gegeven om geluidsmetingen te doen, het huidige gebruik van het spoor af te zetten tegen de afgegeven vergunningen en een archiefonderzoek te doen naar de besluiten uit het verleden.

Bij de opdrachtverstrekking zal de stichting 'stop herrie HSL' worden betrokken . Deze stichting was zowel tijdens de commissievergadering van 9 september als de raadsvergadering goed vertegenwoordigd en maakte gebruik maakte van het inspreekrecht. De gemeenteraad werd opgeroepen snel actie te ondernemen en een onmiddelijk rijverbod te eisen voor de nu rijdende treinen (lawaaimakend oud materieel). Dit laatste verzoek is overigens niet door de raad overgenomen.

De raad riep het college op de minister per brief duidelijk te maken dat de gemeente nooit akkoord zal gaan met goederenvervoer over het HSL-spoor.

Voor de inbreng van de fractie in de commissie en raad klik hier

Reacties op 'Eigen onderzoek geluidsoverlast HSL Lansingerland'