Verkiezingsnieuws

Verkiezingsresultaat

2014-03-19 12.18.08donderdag 20 maart 2014 13:04 Zetelbehoud en winst. In twee woorden samengevat is dat ons verkiezingsresultaat. En daar zijn we heel erg blij mee. De ChristenUnie heeft ook de komende raadsperiode 3 zetels en we kregen het vertrouwen van meer kiezers dan in 2010. We willen iedereen die ons zijn stem heeft gegeven daarvoor heel hartelijk bedanken. lees verder

Column Jurjen Dieleman: 19 maart en verder; mijn speerpunten voor de komende periode

Jurjen Campagnewoensdag 19 maart 2014 00:47 Voor de PerspeX, het blad van PerspectieF, ChristenUnie-jongeren, mocht Jurjen Dieleman, kandidaat-raadslid voor de ChristenUnie in Lansingerland, vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen weer een column schrijven. Deze keer licht hij zijn eigen speerpunten voor de komende raadsperiode toe. Zijn column is hier te lezen. lees verder

Debatteren is een kunst; Een debat leiden ook

2014-03-05 20.05.33maandag 17 maart 2014 21:31 In aanloop naar de verkiezingen waren er diverse debatten georganiseerd waar de politieke partijen de degens konden kruisen. lees verder

Je bent jong en je kunt wat. Maar wat doe jij voor de maatschappij?

Kroegentocht CU LLmaandag 17 maart 2014 07:52 Met deze vraag ging de ChristenUnie afgelopen zaterdag in gesprek met de jongeren. In de afgelopen jaren is meermalen aandacht gevraagd voor probleemgroepen in onze gemeente, onder andere tijdens ... lees verder

Ga toch stemmen!

Verkiezingsfoto's-0078maandag 03 maart 2014 23:32 Voor de PerspeX, het blad van PerspectieF, ChristenUnie-jongeren, schreef Jurjen Dieleman, kandidaat-raadslid voor de ChristenUnie in Lansingerland, een gastcolumn waarom je zou gaan stemmen op 19 maart. Zijn column is hier te lezen. lees verder

Erfgoed op de agenda

Molenmaandag 24 februari 2014 13:53 De ChristenUnie zet het erfgoed van onze gemeente de komende jaren nadrukkelijker op de agenda. In de afgelopen periode vroeg de partij meermalen aandacht voor monumentale panden, karakteristieke dorpsgezichten en voor behoud van openbaar groen. In de komende periode wil de partij de aandacht voor de bestaande bebouwing en voor groen versterken. lees verder

Verkiezingsavond 3 maart met Tweede Kamerlid Carola Schouten over financiën

Carola Schouten - Foto: Anne Paul Roukema / ChristenUniemaandag 17 februari 2014 23:55 De ChristenUnie organiseert op 3 maart a.s. een verkiezingsavond waar ook niet-leden welkom zijn. Carola Schouten is deze avond te gast. lees verder

Heeft u even tijd? ChristenUnie organiseert tijdcollecte

Tijdcollecte bannermaandag 17 februari 2014 23:52 In onze samenleving voelen mensen zich niet alleen verantwoordelijk voor hun eigen leven. Ze zijn ook verbonden met anderen en zetten zich in voor anderen. Veel van onze organisaties en verenigingen draaien op de inzet van 7.000 vrijwilligers.

Voor iedereen die nog geen ervaring heeft met vrijwilligerswerk, maar wel graag iets wil betekenen voor een dorpsgenoot, een vereniging of organisatie, organiseert de ChristenUnie een tijdcollecte. lees verder

ChristenUnie lanceert verkiezingswebsite; start verkiezingscampagne

andré leest krantdinsdag 11 februari 2014 22:53 Nadat zaterdag de eerste verkiezingsposter geplakt was, verzamelde de fractie van de ChristenUnie zich in de fractiekamer om de verkiezingswebsite te presenteren en de verkiezingskrant te overhandigen. De website draagt de titel van het verkiezingsprogramma: www.gelovenindetoekomst.nl Bezoekers van de site kunnen een keuze maken uit diverse stellingen voor meer informatie uit het verkiezingsprogramma. lees verder

Fier op vier